Retourvoorwaarden

Ons Retourbeleid

Ons Retourbeleid is onderdeel van, en moet in samenhang met, de Algemene Voorwaarden gelezen worden. Wij behouden het recht om dit Retourbeleid op elk moment aan te passen. Dit Retourbeleid is voor het laatst aangepast op 10/09/2014.

Wanneer u een product ontvangt is het belangrijk dat u dit zo snel mogelijk aan de hand van de factuur en altijd alvorens het te gebruiken controleert. Als er een fout of probleem optreedt dient dit zo snel mogelijk aan ons te worden doorgegeven, zodat wij dit kunnen uitzoeken.

Zorg er alstublieft voor dat u een retour-authorisatienummer in uw bezit heeft alvorens producten terug te sturen. Dit authorisatienummer kan verkregen worden van onze klantenservice. Zonder dit nummer kan het moeilijk zijn om de retourzending te verwerken waardoor het proces langer kan duren.

Uw wettelijke rechten

Dit Retourbeleid heeft geen invloed op uw wettelijke rechten.

Bezoek de website van de Britse regering voor meer informatie over uw wettelijke rechten: www.direct.gov.uk

Het recht om te annuleren

U heeft het recht om dit contract binnen 14 dagen en zonder opgaaf van redenen te annuleren.

De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de goederen fysiek in ontvangst neemt.

Om uw recht op annuleren uit te oefenen, moet u ons van uw beslissing op de hoogte brengen door middel van een duidelijke verklaring (bijvoorbeeld door de juiste optie hieronder te selecteren of door een brief per post te sturen). U kunt gebruik maken van het bijgevoegde model annuleringsformulier, maar dit is niet verplicht.

Zorg ervoor dat de artikelen die teruggebracht worden ongeopend zijn en zich in de originele verpakking bevinden. Ongewenste goederen dienen onbeschadigd te zijn met de eventuele verzegeling niet verbroken.

Effect van de annulering

Als u dit contract annuleert, ontvangt u alle betalingen die wij van u ontvangen hebben van ons terug, inclusief  leveringskosten (met uitzonderingen van extra kosten als gevolg van uw keuze voor een wijze van levering die duurder is dan de goedkoopste standaard levering die wij aanbieden).

Wij kunnen een aftrek van de vergoeding maken wegens een vermindering in waarde van de goederen die veroorzaakt is door onnodige hantering door u.

Wij zullen de terugbetaling maken zonder onnodige vertraging en niet later dan:

(a)          14 dagen na de dag waarop wij de geleverde goederen van u ontvangen, of

(b)          (als het sneller is) 14 dagen na de dag waarop u bewijs levert dat u de goederen teruggezonden heeft, of

(c)           Als er geen goederen zijn geleverd, 14 dagen na de dag waarop wij geïnformeerd zijn over uw beslissing om het contract te annuleren.

 

Wij zullen deze terugbetaling verrichten met gebruikmaking van hetzelfde betaalmiddel als door u voor de oorspronkelijke transactie werd gebruikt, tenzij u uitdrukkelijk met een ander betaalmiddel heeft ingestemd.  U zult in geen geval extra kosten hoeven maken als gevolg van de terugbetaling. De kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening.

Model annuleringsformulier

Aan: The Hut.com Limited, Meridian House, Gadbrook Park, Rudheath, Cheshire, CW9 7RA. 

Ik deel u hierbij mede dat ik onze overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende goederen annuleer:

Bestelling geplaatst op:

Ordernummer:

Naam van klant:

Adres van klant:

Handtekening van klant (alleen als dit document als papieren versie verzonden wordt):

Datum:

Wat moet ik doen als ik een verkeerd product heb ontvangen?

Wij stellen hoge eisen aan het verpakken van de bestellingen maar soms worden er fouten gemaakt. Wij verontschuldigen ons als dit het geval is. Wij zullen ons best doen om het probleem zo snel mogelijk en met zo min mogelijk ongemak op te lossen.

Wij zullen elk geval apart bekijken wanneer het het retourzenden van producten betreft. In sommige gevallen hebben we misschien meer informatie (zoals foto’s) nodig om te besluiten wat de beste oplossing is. Ons doel is altijd om zo snel mogelijk de beste oplossing te bereiken.

Wat moet ik doen als mijn artikel beschadigd is?

Wij doen ons best om schade te voorkomen tijdens het verzenden maar het is mogelijk dat er problemen optreden. Wij bieden onze verontschuldigingen aan als u een beschadigd artikel heeft ontvangen.

Wij willen u vragen de levering niet te weigeren, maar deze aan te nemen en direct contact met ons op te nemen. Door het pakket niet aan te namen kan er namelijk een vertraging optreden bij de retourzending van het pakket.

U kunt via het online message centre in ‘Mijn account’ contact met ons opnemen. Voeg alstublieft foto’s van de schade toe aan het bericht. Een medewerker van het team zal de gegevens bekijken en de best mogelijke oplossing proberen te vinden.

Hoe meld ik een mogelijke fout aan mijn product?

Wij bieden onze verontschuldigingen aan als u denkt dat er iets mis is met een artikel. Wij nemen klachten in verband met de kwaliteit van onze producten zeer serieus en zullen het probleem zorgvuldig moeten uitzoeken. 

Om dit te kunnen doen vragen wij of u contact met ons kunt opnemen via het online message centre in uw account. Lever gegevens over de fout en voeg als het mogelijk is foto’s toe aan het bericht.

Hoe kan ik een retourzending regelen?

Neem contact op met onze klantenservice om een retourzending te organiseren.

Wij hebben uw ordernummer, de naam van het artikel dat u retour wilt sturen, en de reden voor de de retourzending nodig. Zodra wij deze gegevens hebben ontvangen zullen wij u een uniek retour-authorisatie nummer en alle verdere benodigde informatie toesturen.

Verpak het artikel alstublieft op een veilige manier en zorg ervoor dat het retourformulier mee verpakt is.

Zorg ervoor dat u bewijs van verzending ontvangt wanneer u het artikel retour stuurt. Dit is gratis en zonder dit bewijs kunnen wij, in het onwaarschijnlijke geval dat het artikel verloren raakt tijdens de verzending, geen terugbetaling verwerken of een vervangend artikel toesturen.

Als u om een vervangend artikel heeft gevraagd en dit product niet meer verkrijgbaar is zullen wij het bedrag terugbetalen en op de rekening die gebruikt werd voor de oorspronkelijke aankoop terugstorten.

Elk artikel dat u heeft geaccepteerd en vervolgens terugstuurt is voor uw verantwoordelijkheid totdat het ons magazijn bereikt.  Wij raden aan gebruik te maken van een leverancier die het bedrag van de goederen verzekert.

Hoe wordt mijn retourverzending verwerkt?

Wij betalen graag de verzendkosten terug als de retourzending nodig is vanwege onze fout Bijvoorbeeld;

-              Als wij het verkeerde artikel hebben opgestuurd.

-              Als het artikel beschadigd of gebrekkig is.

-              Wanneer u een vervangend artikel dat u niet wilt houden terugstuurt.

Wij zullen de verzendkosten van artikelen waarover u van gedachte bent veranderd of die u niet langer nodig heeft niet vergoeden. Deze kosten zijn voor u, en wij raden aan gebruik te maken van een leverancier die het bedrag van de goederen verzekert.

Wij zullen de verzendkosten niet vergoeden voor artikelen die zijn teruggestuurd wegens een vermeend gebrek of fout en wij dit niet kunnen ontdekken in het testproces. De kosten van het terugsturen van het artikel naar u zijn afhankelijk van het artikel en zullen worden meegedeeld nadat het testproces voltooid is.

Klachten

Als u niet tevreden bent met de manier waarop wij een retourzending, het ruilen of repareren van een artikel hebben behandeld, dan horen wij dit graag. Wij willen dit graag voor u oplossen, en vragen u contact op te nemen met onze klantenservice vertegenwoordigers: feedback@thehutgroup.com of door te schrijven naar: Customer Service Department, Zavvi, Meridian House, Gadbrook Way, Gadbrook Park, Rudheath, Northwich, Cheshire, UK, CW9 7RA.

Terug naar boven