Klantrecensies zijn onafhankelijk en vertegenwoordigen niet de mening van Zavvi.

5

Prachtige box voor een goede prijs!

Had je iets aan deze beoordeling?

Meld misbruik

Sci-fi meesterwerken

5

De Alien Anthology is absoluut een must om in huis te hebben voor elke science-fiction liefhebber. Alien van Ridley Scott (Blade Runner, Gladiator) uit 1979 geldt zonder meer als een van de meest spannende sci-fi films uit de filmgeschiedenis, die decennia later qua suspense nog steeds superieur is aan de talloze films die volgden met een vergelijkbare verhaallijn. Sigourney Weaver zet de iconische rol neer van Ripley als vrouw die doodsangsten overwint, terwijl ze gevangen zit op een ruimteschip waar een buitenaards wezen elke passagier om het leven brengt. Daar waar Alien baanbrekend was als science-fiction film op het gebied van horror, was het vervolg Aliens uit 1986 van James Cameron (The Terminator, Avatar) dat op het gebied van actie. Op de planeet die nu volledig is overgenomen door de moordlustige aliens wordt Ripley gedwongen om nog grotere angsten te overwinnen en deze wezens met zwaar geschut te lijf te gaan. De twee andere vervolgfilms Alien3 van David Fincher (Se7en, Fight Club) uit 1992 en Alien: Ressurection van Jean-Pierre Jeunet (Amélie) uit 1997 zijn weliswaar niet zulke meesterwerken als de eerste twee, maar zijn nog steeds erg de moeite waard, aangezien je door Alien en Aliens naar meer snakt. Kortom, deze verzamelbox van de Alien saga mag niet in je filmcollectie ontbreken!

Had je iets aan deze beoordeling?

Meld misbruik

Alien Anthology

5

Deze boxset bevat alle films uit de klassieke Alien-reeks. Op elke disc staan twee versies van de desbetreffende film; de bioscoopversie en de zogeheten Director's Cut plus een groot aantal extra's. De beeld- en geluidskwaliteit is uitmunted en alle films zijn voorzien van Nederlandse ondertiteling, ook al staat dit niet vermeld op de hoes. Zavvi biedt deze geweldige box set aan voor een spotprijs. Aanrader!

Had je iets aan deze beoordeling?

Meld misbruik

alien anthology